tirsdag 11. desember 2007

GLSM 2

Nå er vi ca. halvveis i andre GLSM-periode og vi har bare en dag igjen med praksis. Denne perioden synes jeg er på en måte litt enklere, men samtidig litt vanskeligere på en annen måte. Det som gjør det letter nå, er at vi nå har vært gjennom prosessen en gang, og tar med oss erfaringer derfra. Noen ting har vi valgt å gjøre litt andreledes enn sist, adre ting synes vi har fungert godt og gjør det på samme måte denne gangen også. En del av teorien fra forige prosjekt er også aktuell nå, da tenker jeg spesielt på pedagogikken. Dette med motivasjon, elevenes alder og utvikling, lærestiler. Ikke minst er det aktuelt for oss å si litt om lek, siden flere av aktivitetene vi har laget til, er lagt godt til rette for det lekende barnet.
Samtidig synes jeg det har vært en del vanskeligere å finne teori om det emnet vi har valgt nå i forhold til norsken. Da fant vi masse bøker som omhandlet emnet, nå var det ikke like lett. Samtidig tror jeg at det vi har funnet, er veldig aktuelt for emnet og problemstillingen.

2 kommentarer:

Brit Elin Mølstre sa...

Hei Stine
Først vil jeg takke for et godt samarbeid i disse GLSM periodene, og så vil jeg si at jeg er enig i at det har vært vanskeligere å finne teori om det matemaiske emnet. Det som har overrasket meg mest er at jeg faktisk synes lekende aktiviteter er gøy. Jeg er blitt veldig opptatt av at elevene må få muligheten til å lære mens de beveger seg. Mange av disse små må få muligheten for aktive utfoldelser.
God juleferie.
Brit Elin:)

Marianne sa...

Av og til kan det være vel så vanskelig å ha for mye teori, som for lite, fordi det å velge ut stoff kan være en stor utfordring.